Chwilowy powrót do wakacji.
Schronisko Tucket

W tym roku odwiedziliśmy Dolomity Brenta z Madonna di Campiglio na czele. Kurort jak kurort , tętni życiem i przelewa się przez niego masa turystów więc szybko uciekliśmy w góry. Celem naszej wycieczki jest schronisko Tuckett. Jest to jedno z najczęściej odwiedzanych schronisk w Brencie więc przed oczyma pojawia się obraz Giewontu i kilkugodzinna kolejka na szczyt. Nic jednak bardziej mylnego, na szczęście! Na samym szlaku spotykamy zaledwie kilka osób, trochę tłoczniej jest przy samym schronisku, które leży na krzyżówce kilku szlaków.

Wyjście na szlak rozpoczynamy z leśnego parkingu i początkowo trasa biegnie przez las. Trudności raczej tutaj nie ma, ścieżka jest dość wygodna. Po około godzinie docieramy do schroniska Casinei gdzie pojawiają się pierwsze widoki. Chwila odpoczynku, śniadanie , kilka zdjęć i idziemy dalej.

Las rzednie, po drodze mijamy już pojedyncze drzewa i widzimy coraz więcej typowego „dolomitowego” krajobrazu.

Skalne ściany i iglice pojawiają się z każdej strony. Niesamowite wrażenie robi fakt, że jeszcze chwile temu byliśmy na nasyconej zielenią polanie , a po chwili znajdujemy się w zupełnie innym , surowym, kamiennym, księżycowym świecie. Słowa opisujące krajobraz są zbędne ponieważ nie oddadzą tego co widziały oczy.
Zapraszam do galerii zdjęć i zastanowienia się nad tym czy nie warto spędzić trochę czasu w tych rejonach!

Ze schroniska Tuckett wracamy wygodnym, krótkim i widokowym przejściem do głównej trasy podejściowej z Vallesinelli.

Dalej już tą samą trasą wracamy do schroniska Casinei. Na drogę powrotną do parkingu wybieramy ścieżkę prowadzącą obok przepięknych wodospadów.

PRAKTYCZNIE:

1. Miejscem wyjścia na szlak jest leśny parking Vallesinella di Sotto. Jadąc samochodem polecam wyjazd o wczesnych godzinach porannych ponieważ parking posiada ograniczoną ilość miejsc i około godziny 10 jest pełny więc droga w jego kierunku jest zamknięta. W momencie zamknięcia drogi do parkingu kursują autobusy przewożące turystów z centrum Madonny di Campiglio. Wjazd samochodem jest płatny i w wakacje 2018 roku koszt wynosił 7 euro.

2. Czas przejścia do schroniska Tuckett wynosi około 2,30 h. Przewyższenie to około 800m. Powrót czasowo podobny.

3. We Włoszech wszystkie szlaki znakowane są na czerwono i mają swoje numery ( trochę inaczej niż w naszych górach), dlatego istotne jest wyposażenie się w mapę i śledzenie numerów szlaków.

Please follow and like us: